Rusya’dan Antalya Havalimanı’na günde 80 tayyare iniyor

Rusya- Ukrayna savaşına karşın Rusya’dan gelen gezici sayısı Antalya’dahi turizmde yüzleri güldürdü. Rusya’dan Antalya Havalimanı’na günde 80 uçak indiğini tamlayan Fraport SEMIZLIK Antalya Havalimanı Umumi Müdürü Bahir Varol, “Rusya ve Ukrayna krizine karşın kimsenin aritmetik edemeyeceği çok fena hâlde rakamlar var. Bugüne büyüklüğünde 1,3 milyon Rus gezmen çabucak bizim havalimanımız marifetiyle geldi. Krize rağmen yıl böylecene 2019 yılının yüzdelik 50 rakamına ulaşacağımızı hesap ediyorum” dedi.

Turizmin başkenti Antalya’ya Rusya-Ukrayna krizi ile başlayan turizm sezonunda kente mevrut gezgin sayısı artmaya bitmeme ediyor. Avrupa’bile birçok çekicilik sahasının Rusya uçaklarına sınırlı olması dolayısıyla Acımasız vatandaşlarının çekim noktası Antalya oldu. Rusya’dan Antalya Hava Meydanı’na günde averaj 75-80 tayyare indiği belirtildi. Turizm kenti Antalya şu asıl büyüklüğünde 7,5 milyonun üstünde gezici ağırladı. Kente yeryüzü çok seyyah geliş noktası ise gelişigüzel devir olduğu kabilinden Antalya Hava Meydanı oldu. Antalya’ya tatile gelerek ülkelerine periyot yapmak talip turistler, aut hatlar azimet terminalinde yoğun ayrımsız derya oluşturdu.

Havalimanının sonuç verilerini paylaşan Fraport SEMEN Antalya Havalimanı Genel Müdürü Bahir Varol, “Baktığımız devir zaman vakit kaybetmeden 7 milyon turistin Antalya Havalimanı üzerinden ülkeye giriş yaptığını görüyoruz. Bu bile yaklaşık rekor yılı kendisine tanıdık 2019’un yüzdelik 85’ine denk geliyor. Bunu çokça iri benzeri muvaffakiyet kendisine görüyoruz. Zira biliyorsunuz çokça umutla başladığımız 2022 yılını Rusya ve Ukrayna krizi ile gelişigüzel kesim biraz kötümser kaldı. April-mayıs aylarında sezona yönelik adına ara sıra kaygılar oldu” dedi.

“Rusya’dan günce 75-80 tayyare geliyor”

Rusya’dan Antalya’ya gelişigüzel dönüş 75-80 tayyare indiğini tamlayan Varol, “Bu operasyonun yüzde 40’ını Türk Albeni Yolları gerçekleştiriyor. Heyecanlıyız, krize rağmen ağustosun geçmiş 10 gününü dikkate aldığımızda 7 milyon turistin bu bölgeye gelmiş olması, 2019’un yüzde 80’ine ulaştığımız aynı dönemde bunu bölge namına iri başarı kendisine görüyorum. Burada turizm alanında etkin mercilerin nazik katkıları oldu. Antalya’yı elden Türkiye’nin turizm başkenti değil çokça geniş tıpkı coğrafyanın turizm başkenti kendisine görüyoruz. Özellikle Akdeniz Bölgesi’nde Antalya’nın adı anılıyor. Bizler gelecek yılı yine iyicene bitireceğimizi düşünüyoruz. Rusya ve Ukrayna krizine rağmen kimsenin oranlama edemeyeceği çokça sunturlu rakamlar elimize geliyor” diye niteleyerek konuştu.

“Avrupa turisti köylü döndü”

Almanya’dan da yavaş tıpkısı sargı olduğunu belirten Varol, “Pandemiden kaynaklı kendisine merkezi Avrupa’dan çokça gösterişli palyatif kayıplarımız oldu. Onların dahi kavrayışsız geldiğini görüyoruz. Gayrı ülkelerden dahi sakil gelişler var. İngiltere pazarı üstelik bizim için etkilidir. Kazakistan ve Türk devletler topluluğundan dahi mevrut turistler var. Alelhusus pandemi sonrası toparlamada güzel tumturak oynayacak. Önümüzdeki 1-2 sene içerisinde Ortadoğu, Kuzey Afrika ülkelerine de aracısız uçuşlar olacaktır. Hedefimiz balaban. İlave gezmen deklare etmek üzere ilave pazarlama olması gerekir. Bizler yavaş toplantılar yapıyoruz. Antalya’üstelik genellikle literatür tatil yapıldığı bilinir, oysaki kışın de şen dinlence yapılabilir. Biz bunu anlatmaya çalışıyoruz” diyerek konuştu.

“Tayyare sayısında rekor kırılan 2019 sayısına yaklaşıldı”

Antalya Havalimanı’nın ağırladığı tayyare sayıları karşı üstelik hikmet veren Varol, “Tığ en üst rekor yılımızı 2019 yerine belirledik. Orada bin 100 uçuşa imza atmıştık bir ahit içerisinde. Pandemide bu rakamlara yaklaşmadık. Tığ şu anda bin 50’nin üstüne çıktık. İyi sabık bire bir sezonumuz var. Henüz değil amma çokça yakında 2019 rakamlarına ulaşacağız. Rusların çokça uçabileceği destinasyonu bulunmayan. Ruslar burayı haddinden fazla iyi biliyor. Bugüne kadar 1,3 milyon Acımasız gezici elden bizim havalimanımız aracılığıyla geldi. Krize karşın yılsonunda 2019 yılının yüzde 50 rakamına ulaşacağımızı adisyon ediyorum. Bununla ilişik kırıcı ayrımsız çaba var. Ben sezonun son merhale liyakatli geçeceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı. – ANTALYA