Yayan Acun Gezisi Fail Fail Çift Aksaray’a Geldi

KEMAL ITIBAR ATALAY

İspanya’dan yola çıkan ve 3 yıl 5 aydır tabanvay seyahat fail Yoram Ringoet ve kız arkadaşı Izız, Bulgaristan’dan Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra site şehir gezip Aksaray’a geldi. Ringoet, “Farklı insanları, kültür ve medeniyetleri daha yakından fark etmek için 40 kiloluk çantamla yola çıktım. Bütün yürüyoruz, otobüse, arabaya binmek namevcut” dedi.

İspanya’dan yola sâdır ve 3 yıl 5 aydır bilgisiz yolculuk fail Yoram Ringoet ve kız arkadaşının aktüel durağı Aksaray oldu. Türk insanlarının diğer insanlardan haddinden fazla farklı olduğunu ve Türk yemeklerini çokça sevdiğini söyleyen Ringoet, “Türkiye çok güzel, burada insanlar çokça konuksever. Ayrıksı ülkelerden çokça değişik, haddinden fazla beğendim. Yemeklere bayıldım, özellikle da düğün yemeklerine. Mantı haddinden fazla evire çevire.”

“PARA KULLANMIYORUZ”

Yürüyüşlerinde tek şekilde para kullanmadıklarını belirten koşa, “Servet kullanmıyoruz, çadırda kalıyoruz. İnsanlar müzaheret ediyor, urba ve araç veriyorlar” dedi. Türkiye’birlikte bir nice yeri bu şekilde gezdiklerini dile getiren Ringoet, ” İstanbul, Ankara, Nevşehir, Kahramanmaraş, Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır’a gittik. Muğla haddinden fazla adamakıllı. Likya yolu, Fethiye- Antalya yolu haddinden fazla sarp, çokça yalçın rampalar var, ağır çantalarla çıkıyoruz ama sorun değil, seviyoruz” şeklinde konuştu.

Yaklaşık 4 yıldır seyahat yaptıklarını tamlayan Izız ise, “Türkiye’yi çokça sevdim tabii ve ısıdam. İnsanlar çokça yunak, çokça sevdim onları” şeklinde konuştu. Hindistan gezisini yürüyerek bütünler koşa, Türkiye’den sonraları Irak, İran ve Pakistan’a müracaat etmek istediğini dile getirdi.