Yurtlarda ücretsiz konaklama imkanından yararlanan gençler Mardin’de tarihle buluştu

Yüreklilik Yurtlar Kurumu (KYK) yurtlarında ücretsiz konaklama imkanından yararlanan 500 canlı, yaz tatilinin bire bir bölümünü geçirmek için medeniyetler şehri Mardin’i tercih etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 27 Haziran’de yaptığı açıklamanın ardından, Toyluk ve Spor Bakanlığının yaz tatilini gezi ederek kullanmak talip gençlere 81 ilde seçilen KYK yurtlarında ücretsiz konaklama imkanı sunması, bahir yerine tarihle kavuşmak talip gençlerden da büyük rabıta gördü.

Ücretsiz ensiz fırsatından bilistifade tatilde tarihi mekanları seçmek isteyen çoluk çocuk rotasını bayrı kent Mardin’e çevirdi.

15 Temmuz’dan bu yana özellikle İstanbul, Denizli, Sivas, Konya, Bayburt ve Adana oluşmak amacıyla ülkenin ciharıyek yanından 500 gailesiz, tarihi ve turistik mekanlarıyla civar plana sâdır Mardin’e geldi.

Kentte konaklayacakları, kendileri amacıyla hususi adına hazırlanan Mardin Artuklu Kız Mektepli Yurdu’na mevrut ve burada vazifeli personel yoluyla karşılanan gençler birbirleriyle tanıştı, odalarına yerleşti.

Gençler, ayrımlı kültürlerin, dillerin ve dinlerin hoşgörüyle dostça yaşadığı, camileri, medreseleri, kiliseleri ve taşın oya gibi işlendiği evleriyle bandaj gören kentte, Mardin Müzesi, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı kadar çok sayıda tarihi ve kültürel mekanı seyran fırsatı buldu.

“Bizim üzere iri üstünlük”

Gençlerden Ayşe Cemre Akva, AA muhabirine, kendilerine müteveccih iyice bir imkan sağlandığını, bu kapsamda Denizli’den geldiğini söyledi.

“Burayı çok zaaf ederek geldik. Tarihi yerleri o büyüklüğünde adamakıllı kim görmeyi haddinden fazla istiyorduk. Deneyimsizlik ve Spor Bakanlığının yurdunda kaldık. Bizim için nazik bire bir üstünlük bu.” ifadelerini kullanan Sağlam, camileri, kiliseleri, merak ettikleri tarihi mekanları gezdiklerini, Mardin manzarasını izlediklerini anlattı.

Sağlam, Mardin’i çok beğendiklerini, bütün gençlerin çokça mutlu kaldığını anlatarak, sunulan imkanlarla yurtta çok rahat ettiklerini dile getirerek, kendilerine bu imkanı sunanlara teşekkür etti.

“İyi ki bu yurda gelmişiz”

Denizli’den gelen Esra Mahmur Çiçeği üstelik çok düşkünlük ettiği tarihi şehri görmenin mutluluğunu yaşadığını belirtti.

Bu şehri haddinden fazla sevdiğini anlatan Çiğdem, Mardin’birlikte çatlak geçirmekten haddinden fazla sağlık aldığını rapor etti.

Arkadaşlarıyla çok sevinçli mesafelik geçirdiğini dile getiren Çiğdem, “Buranın kültürünü, tarihi yapılarını, her şeyini çokça beğendim. Kaldığımız sınırlı haddinden fazla akman. İyi ki bu yurda gelmişiz. Yurtta ücretsiz konakladım. Süper tıpkı imkandı bizim amacıyla. Gelişigüzel şeyin ayarlaması haddinden fazla adamakıllı mamul. Yalnız geldik ve geziyoruz.” dedi.

“Mardin’i eksiltmek istiyordum, bu imkan sayesinde gelebildim”

Bakanlığın sunduğu imkanla Mardin’i müşahede fırsatı bulduğunu belirten Ahi Kurt da şarki garp beyninde hars alışverişi yaptıklarını kaydetti.

Aldanmaz, “Özlük imkanlarımızla belki gidip göremeyeceğimiz yerleri gördük bu sayede. Mardin üzere aynı şehre akmak yoz kurum verici. Mardin alelade haddinden fazla sunturlu. Mardin’i yok etmek istiyordum, bu imkan sebebiyle haddinden fazla abat bir şekilde gelebildim.” dedi.

Sude Kahraman ise yurtta ücretsiz kaldıklarını ve Mardin’in tarihi mekanlarını gezme fırsatı bulduklarını ifade ederek, bu fırsatı sunan herkese teşekkürname etti.

“Çokça kıvançlı kaldık”

Van’dan gelen İlknur Alp bile Mardin’üstelik gezilecek, görülecek çokça aşkın vadi olduğunu belirterek, Bakanlığın sağladığı imkanla KYK yurdunda ücretsiz konakladıklarını söyledi.

Yurtta gelişigüzel türlü imkanın kendilerine ücretsiz sunulduğunu anlatan Alp, “Çokça kıvançlı kaldık. İlk yol geldim buraya. Olabilir olursa bire bir daha geleceğim. Arkadaşlara bile başvuru ederim, gezsinler, görsünler.” diyerek konuştu.