Hakkari 9 ayda 78 bin 387 turisti ağırladı

Hakkari, yılın 9 aylık döneminde 3 bin 798’i yabancı 78 bin 387 turisti ağırladı.

Huzur ve cesaret ortamının üretim edilmesiyle birçok alanda yatırımların yapıldığı, kullanılmamış tesislerin hizmete kazandırıldığı Hakkari, Cilo buzulları, Sat gölleri, şelaleleri, ski tesisi, yüksek rakımlı dağlarıyla doğaseverlerin ilgisini çekiyor.

Güzeşte yılın 9 maaş döneminde 974’ü ecnebi 73 bin 375 turistin mülakat ettiği Hakkari’ye bu yılın aynı döneminde 3 bin 798’i yabancı 78 bin 387 seyyah geldi.

Tur şirketleri aracılığıyla kafileler halinde ya dahi kişi imkanlarıyla mevrut turistler, faziletkâr rakımlı dağlara tırmanış yapıyor, yaylalarda doğayla iç içe antlaşma geçiriyor.

“Gezmen sayısı daim artıyor”

Ilbay ve Şehremaneti Başbuğ Vekili İdris Akbıyık, AA muhabirine, kentin geleceğini kar, kış ve tabiat turizminde gördüklerini söyledi.

Kentteki natürel güzelliklerin, doğaseverlerin ilgisini çektiğini tamlayan Akbıyık, şöyle konuştu:

“Kışın ski merkezimiz ziyaretçilerden ilişki görüyor. Festivaller, etkinlikler düzenliyoruz. Şemdinli’da Seyyit Taha-i Hakkari Hazretleri’nin türbesi var. İnanç turizmi anlamında bura çokça oylumlu. Turizm potansiyelimizi kullanmak üzere devletimizin tekmil imkanlarını kullanıyoruz. Düzlük Medresesi’nin, Hakan Esat ve Çukurca’de Kaime Şaban camilerinin restorasyonunu yaptık. Taş evleri bir şekilde restore ettik. Hakkari turizm potansiyeli efdal tıpkısı şehir ve önümüzdeki süreçte elan üstelik gelişecek. Hakkari’ye geçtiğimiz yıl 100 binin üstünde seyyar geldi. Türkiye’nin ayrımlı illerinden ve dar dışından turistler bandaj gösteriyor. Gezmen sayısı sonsuz artıyor.”

“Kentimiz çıktı turizmle anılıyor”

Ekin ve Turizm İl Müdürü İdris Ağacanoğlu birlikte kentte sağlanan huzur ve büzük ortamı, yapılan yatırımlar, Hars ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un ve Vali Akbıyık’ın destekleriyle turizmde hareketliliğin yaşandığını söyledi.

Kentin çıktı turizmle anıldığını, evcil ve yabancı turistlerin kenti kabul etmek istediğini anlatım eden Ağacanoğlu, şunları kaydetti:

“2022’dahi hele ecnebi seyyar sayısında umum yılların rekorunu kırmış durumdayız. Hakkari turizmde hak ettiği payı bundan sonra alıyor ve kentimiz artık turizmle anılıyor. Yılın önce 9 ayında yabancı seyyah sayısı 3 bin 798, domestik gezici sayısında ise 74 bini geçtik. Bu rakamlar hem hayat ve atılganlık ortamının hem birlikte ülkede ortaya konulan turizm politikasının meyveleridir. Hakkari bundan sonra kabuğunu kırmış durumda. Dağları, ovaları, Cilo Sat Gölleri, milli parkı ve ilçeleri ile turizmin ışıldak yıldızı oldu. Yöre halkı bu durumdan çokça kıvançlı. Esnaf bu hareketlilikten fayda elde etmeye başladı. Hakkari’üstelik geceleme oranları da arttı. Turistler artık daha detaylı süre konaklamaya başladı. Geçen yıl yabancı turist sayımız birlik yıl üzere 1842 iken bu sene geçmiş 9 kamer üzere bu suret 3 bin 798’e çıkmış durumda. Bu az çok muştulu tıpkı misil. Kentte bakir oteller yapılıyor. Çıktı yatırımcı de buraya yöneliyor.”

“Bu sene bizim açımızdan sunma enerjik yıldı”

Otel müdürü İsmet Maraba de misafirlere sunma dolgunca şekilde hizmet etmeye çalıştıklarını dile getirdi.

Huzurun sağlanmasıyla 2 yıldan bu yana kenti sarmak isteyenlerin sayısının arttığını tabir eden Dikici, “Hakkari’nin insanını, doğasını, tarihini düşkünlük ederek geliyorlar. Tığ dahi mecmu misafirlerimize apotr olmaya çalışıyoruz. Buranın örf ve adetlerini anlatıyoruz. Düğünleri haddinden fazla iptila ediyorlar, onları düğünlere da götürüyoruz. Mayıs ayından bu yana dakikasında değme çevrim kafilemiz vardı. Bu yıl bizim açımızdan arz çalışkan yıldı. Kentin seçkin yerinde turist almak gibi. Ziyaretçiler ekonomiye ulama sağlıyor. Kamu esnaf bundan faydalanıyor.” diye konuştu.

Arkadaşlarıyla Hakkari’ye mevrut İngiliz Benjamin Honey üstelik kenti beğendiğini, çokça adamakıllı bir doğasının olduğunu belirterek, “Buranın dağlarında dinlenme kampı yapmak istiyorum. Umarım bunu gerçekleştiririm. Buranın halkı çokça gani. Otobüsle geldim. Genelde otostop yaparak geziyoruz.” dedi.