Çanakkale’de süprüntülük düz Lavanta bahçesine dönüştü

Çanakkale’de mezbelelik düz Lavanta bahçesine dönüştü

ÇANAKKALE Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dardanos Yerleşkesi’nde yer düzlük mezbelelik olan canlandırma edilerek lavanta bahçesine dönüştürüldü.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi bünyesinde kâin Dardanos Yerleşkesi içtimai bir kasılma kendisine hareketlilik gösteriyor. Kampüs otel, lokanta, piknik ve mesire alanı kabilinden birçok bakım ziyaretçilere sağlanıyor. Etraflı yıllardır cümbüş gösteren Dardanos Yerleşkesinde işsiz durumda olan ayrımsız düz ise diriltme edilerek lavanta bahçesine dönüştürülerek ziyaretçilere açıldı. Proje, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dardanos Yerleşkesi İktisadi İşletmesi Müdürlüğü ile Çanakkale İl Orman Müdürlüğü ortaklığında yürütüldü. Gübürlük alanda bulunan malzemeler çalışanlar tarafından temizlenerek bin 800 adet lavanta fidanı dikildi. Alanda bulunan demirlerden salıncak yapılırken, alıngan ve minderleri yırtılan sandalyeler ise tamirat edildi.

Başmuallim Korkuata: “Amacımız görsel namına çalışanlara, misafirlere ve üniversitemize reva ayrımsız düzlük oluşturmaktı”

Mezbelelik şekilde kâin alanı bilcümle birlikte ihya ederek lavanta bahçesine dönüştürüldüğünü tamlayan Dardanos Yerleşkesi İktisadi İşletmesi Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Ebru Heyecan Korkutata, “Bu alanda tafsilatlı yıllar boyunca çöp birikimi gerçekleştirilmiş. Bizde denize vekil olan bu yeşillik alanı güzelleştirme hesabına domuzuna ayrımsız şeyler beğenmek istedik ve aynı rekreasyon alanı olması bakımından gelen misafirlerin ışık çekimi amacıyla esaslı bire bir düzlük olması ve üniversiteyi güzelleştirmek açısından böyle bir lavanta bahçesi düşündük. Bunu düşünen ve hayata eylemek isteyende Peyzaj Faziletli Mimarı ve ayrımsız zamanda Müdür Yardımcımız Fatma Çetinkaya oldu. Bu öneriyi bana getirdiğinde bunu nasıl yapabileceğimizi düşündük. Elimizdeki malzemelerin yeterli olup olmayacağı üzerine benzeri istimara yaptık. İl Ekincilik ve Orman Müdürlüğü’yle iletişime geçerek hibe adına tahminî 2 bin lavanta realizasyon ettik. 2022 yılının baharat aylarında buranın düzelti edilmesi, çöplerin arındırılması, hurdaların buradan kaldırılması ve bütün müteharrik ekibimizle bu arada buranın lavanta bahçesine dönüşmesini sağladık. Amacımız görsel adına çalışanlara, misafirlere ve üniversitemize yakışır benzeri alan oluşturmaktı. Iyice tıpkısı bostan oldu. İlerleyen yıllarda bu bahçenin göze artık seslenme eden bire bir bahçe olacağını düşünüyoruz, kente hakeza tıpkı meydan kazandırdığımız zarfında mutluyuz” dedi.

Peyzaj Faziletkâr Mimarı Çetinkaya: “Süreduran olan demirlerden salıncak yaptık”

Süprüntülük alanda mevcut işsiz malzemelerinde dönüştürülerek kullanıldığını tamlayan Müdür Muavini ve Peyzaj Efdal Mimarı Fatma Çetinkaya, “Buradaki takım ile gelişigüzel yakınlarda nereyi toplayabiliriz diye benzeri mücahede yapmıştık. Benim önceki aklıma mevrut düz burası oldu çünkü misafirlerimizin plaja gittiği güzergah bura. Bura gübürlük alanıydı, süreduran ayrımsız durumdaydı. Bizim amacıyla haddinden fazla zahmeti da yoktu. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’yle iletişime geçtik, esen olsunlar bize bin 800 adet direk mevhibe ettiler. Fidanlarımızı diktik, sonrasında pir bire bir toprak haset yaptık. Bundan sonrasında da takkadak bakım işlemlerini yapıyoruz. beraber ekip çok özveriyle çalıştı. Burada kâin hep taşları, çöpleri hepsini kendimiz temizledik. Daha sonrasında etkisiz olan demirlerden salıncak yaptık, minderleri yırtılan kırılan sandalyeleri ayazlık paletlerden tahta çakarak iskemle yaptık. Hem bir ışık hava alanı oldu hem da gelen misafirlerin burada oturmaları üzere alanlar oluşturduk. Mevrut misafirlerden de şunu duydum, ‘Bura çöplüktü hangi büyüklüğünde sunturlu olmuş’ dediklerini üstelik duydum. Çok mutluyuz. Üniversitemizin da yerine yakışır bire bir mekan, denize muvaffakiyetsiz manzarası çok güzelce olan aynı düz. çıktı de inşallah seneye hasat şenliğinde yeniden görüşmek amacıyla misafirlerimizi davet edeceğiz” ifadelerine vadi verdi.