Turistik Maşrık Ekspresi yolcuları trenle gidip uçakla dönüyor

Turistik Şark Ekspresi yolcuları trenle gidip uçakla dönüyor

Turizm Derneği Başkanı Hakan Bakar: “Trene binenlerin Divriği’bile inerek 3 saat boyunca Divriği’nin havasını ve güzelliğini yaşasınlar istiyoruz”

SİVAS Sivas Turizm Derneği Başkanı Kağan Bakar, Turistik Doğu Ekspresi trenine binen yolcularının trenle seyahat ettiğini fakat uçakla et kafalı döndüklerini söyledi.

Yılın geçmiş seferini 12 Aralık’ta yapacak olan Turistik Doğu Ekspresi treninin bilet fiyatları ise bin 300 liradan satışa sunulmuştu. Ankara’üstelik başlayan nostaljik katar yolculuğu Sivas ve Divriği ilçesi, Erzincan, Erzurum ve Kars kadar heybetli tarihi ve tabii güzelliği cemaat illerden geçerek vatandaşlara unutulmaz ayrımsız şimendifer yolculuğu yaşatıyor. Turistik Gün Doğusu Ekspresi treninin UNESCO Dünya Ekin Mirası Listesinde meydan alan Divriği Celil Cami ve Darüşşifası kabilinden birçok tarihi değere cemaat olan Divriği ilçesinde dönme yolunda durması ise tepkilere neden oldu. Sivas Turizm Derneği Başkanı Melik Bakar, trenle gezi yapanların uçakla döndüğünü bu nedenle dönem yolunda Divriği ilçesinde duran trende bulaşan sayısının az olduğunu rapor ederek yetkililere seslendi. Bakar, “Ankara’dan Turistik Şark Ekspresi’nin saatini 1 saat öteleyebilirlerse trenle gelen cıvıl cıvıl seyyah kafilesinin Divriği’ye ağaç adına inmesi bizi çok mutlu edecek” dedi.

Turizm Derneği Başkanı Hakan Bakar, Turistik Doğu Ekspresi trenine binenlerin Divriği’de inerek 3 saat süresince Divriği’nin havasını ve güzelliğini yaşamalarını istediklerini söyleyerek, “Turistik Gün Doğusu Ekspresi nostaljik benzeri konuşma yani Ankara’dan sâdır bire bir şimendifer 35 saat boyunca Karsa kadar bir erişim sağlıyor. Ankara’dan çıkıyor Sivas, Divriği, Erzincan, Erzurum ve sonraları Kars şeklinde ayrımsız misil güzergahı var. Bu güzergahlarda mahsus saatlerde duruyor. Ama bittabi Turistik Şark Ekspresi Sivas’ta ve Divriği’da giderken durmuyor dönüşte duruyor. Dönüşte durmasının da Sivas’a şu şekilde tıpkı zararı oluyor. Sivas’ta ve Divriği’dahi birlikte gezilecek haddinden fazla iyicene yerler var. O neşeli seyyar kafilesi Kars’a gidip oradaki genel yapıyı gezdikten sonra trenle gidenlerin yüzdelik 50’si Kars’tan uçakla tekrar kendi memleketlerine veya bindikleri yere seyahat yapıyorlar. Yolcunun azalmasından dünya dönüşte Sivas elan az kişiyi ağırlamış oluyor. Giderken saatinden hava Sivas’a uğraması az buçuk edisyon benzer ama önceki durak namına Divriği’üstelik durabilirlerse evire çevire evet. Divriği Celil Cami ve Darüşşifası herkesin temas kesimin görmesi gereken çok eke yerlerden aynı tanesi. Zira UNESCO yoluyla da dulda altına alınan bire bir yer ve orada konaklar olsun çarşıları olsun gezilecek görülecek yerler var. Ölmeden geçmiş görülmesi gereken yeryüzü özel yerlerdendir. Tığ istiyoruz ki Turistik Doğu Ekspresi trenine evvel binenlerin Divriği’de inerek 3 saat süresince Divriği’nin havasını ve güzelliğini yaşasınlar istiyoruz. Bu şekilde olursa hem Divriği kazanacak hem de Sivas kazanacak diye niteleyerek düşünüyoruz” dedi.

“Gezgin kafilesinin Divriği’ye rekiz olarak inmesi bizi haddinden fazla mutlu edecek”

Buradan herkesi hem Sivas’ı görmeye hem bile Divriği’ye davet ediyoruz diyen Bakar, ” Turistik Gün Doğusu Ekspresi’nin Ankara’dan çıkış belgesi saati çokça majör oradan depar saati Divriği’ye göre sabahın er saatleri oluyor. Divriği’ye saat 05.30 ve 06.30 arası geliyor. İlgili ve izinli şahıslar Ankara’dan Turistik Şark Ekspresi’nin saatini 1 saat öteleyebilirlerse trenle gelen hareketli gezgin kafilesinin Divriği’ye dikme olarak inmesi bizi çokça bahtiyar edecek. Sonunda Divriği’nin ekonomisine katkı sağlanacak. Hem dahi Divriği’nin beher köşesini adamakıllı ayrımsız şekilde gezmiş olacaklar. Böylece Yolculuk için kendini ayarlayan kişilerde Divriği’yi ilk yerine görmüş olacaklar. Biletlerde şuan Turistik Gün Doğusu Ekspresi biletleri 1300 lira normal Gün Doğusu Ekspresi ise 270 teklik bunu karıştırmamak lazım. Biri nostaljik cevelan yerine geçiyor başkası normal tren yolculuğu olarak geçiyor. Buradan herkesi hem Sivas’ı görmeye hem üstelik Divriği’ye nida ediyoruz” ifadelerini kullandı.